Saturday, September 25, 2010

Cabaran Menaiki Public Transport

  1. Naik Bas Metro. Penuh. So, terpaksa berhimpit dan berlaga punggung di dalam bas. Semalam, ada seorang makcik tuh tergesel 'tut' dia ke badan aku. Ahhhhh!!!!
  2. Naik LRT. Akhirnya, ada kerusi kosong. Selalunya aku malas nak duduk sebab susah nak keluar. Tapi masa tuh dah tak ramai orang, jadi aku duduk saja . Seorang mamat, berbangsa asing, duduk di sebelahku. Tiba-tiba, dengan rakus dan yakinnya, dia memasukkan jari telunjuknya ke lubang hidungnya dan melakukan sesuatu yang tidak patut dilakukan dikhalayak ramai. Arrrggggghhhhh!!!!!

Kes yang pertama itu aku boleh maafkan, kerana mungkin makcik itu tidak sengaja. Kes yang kedua itu, unforgivable. Pengotor!!! Bak kata cikgu Bahasa Inggeris aku masa sekolah rendah dulu, "If you want to pick your nose (mengorek hidung), please go to the toilet where nobody can see you. And wash your hands!!".

Dugaan... Dugaan... :p

2 comments:

Wee®Aé said...

hahahahahahahaahahahahahaaaaaaa!!!!!

1. xpe la, anggap la mkck tu mcm mak ko je.. [ntah2 mkck tu amik ksmpatan ke atas ko weh.. haha ;p]

2. urgh. aku pun geli jgk. apesal ko xlempang je. haish. (+_+")

Ir A.Aziz said...

@ wee - Tak sampai ati nak lempang. Marah kang, x paham. Or nanti org ckp aku drama. Hahahaha!