Saturday, July 19, 2008

JumaaT Lepas hari paling xbest bg aku...

Memng xbest la..

Pagi2 tu actually ada meetg ngan supervisors (Dr Hamzah (Main SV) ngan Dr Ibrahin (Co-SV)) pasal Final Year Project (FYP) kol 10am. Tapi, That morning, pas subuh aku tido balik. Pastu, tup tap kol 9. Adoi, xprepare langsung nak baca2 utk first meeting. OMG, the, after took a bath for about 15min, aku cepat kuar nak gi engin.

On the way, aku teringat yg aku perlu top-up akaun print. Then, aku gi ar singgah kat itd jap.. Gitu Gini, tinggal dalm 15 min jer. Argh! Xbaca lagi.. Dalam hati aku, "Hmm, nanti bantai jer la". Tapi Alhamdullah, 15 min tu aku gunakan sepenuhnya sebaek mungkin.

Then, at 10am, ade meeting ngan SV. Sblum metg tu, Dr Hamzah kata "Do u know that i had sent u another email, telling u that we actually want to make the meeting earlier?" Alamak, malam tu aku xcheck email. Hmm, memang malu la time tu. Tapi, nasib bek SV2 aku dua2 kool giler. Dorg xkisah pon. So, meeting time tu wat ngan dorg dalm 10 min jer sbb Dr. Ibrahim need to go somewhere else. HAbis kisah meeting pasal SV.

Then, aku kna gi Animal Tissue Lab, nak tgk Breast Cancer Cell (MCF7) yg kitong subculture (biakkan cell tuh..) on the day before. Alhamdullih, no contamination. Cell tu hidup sampai terlalu confluent (membiak banyak sangat dalm satu bekas sampai xder tempat nak biak sehinnga..). Tapi, that's good la sebab xder contamination (dealing with cells always ada risk utk contaminated)..

Then, aku kena gi comp. lab, nak print EIT repot for IMR punya copy. Pegi2 lab tuh, tgk2 bila open tdrive, softcopy report xder! Frust nonggeng giler. Adoila... Kena patah balik bilik ambik. Alhamdulillah kawan aku sorg ni, nama Sepul, ada keter. So tumpang dia jer. Then, balik bilek, ambik softcopy, then went to Jumaat Prayer kat masjid.

Then, pas abes sbyg, cpt2 gi comp lab kat eng utk print. Penat wo. Berpeluh2 aku. Then, time print, printer plak wat hal. Adoila.. NAsib bek dia wat hal kejap jer. Then print cpt2, went to kedai fotostat near masjid utk bind.

Petang tu, actually aku, Sepul ngan sorng coursemate lagi, Abby (Hidayah.. nak nama glamor jer. har x 3!!) kena gi IMR, hantar repot. So, pas bind tu, gi nek kete,, cpt2 ke IMR.


Dalm keter tu, kitorg bincang2 pasal satu kes yg agak penting jugak yg perlu dilakukan oleh one of us petang tu. mcm ni, Madam Fadillah mintak tolong saper2 dalam batch aku citer dia punya experience time industrial training dulu untuk breifing petang tu (utk junior). Hmm, xder saper pn berani. So, aku bagi suggestion, biar aku, Sepul ngan Abby present sama2. Sebenarnya, kitorg pon xberani, tapi sbb kesian kat madam ngan sebab rasa thutng budi ngan madam dulu,..


Then petang tu, time briefing, cuak gak ar. Mula2 kitorng xnak pegi sbb madam kata dah ada org akan cerita, tapi aku still rasa serba salah kalo xwat. So, tibalah masa utk present. Sepatutnya nak present bertiga, tapi malangnya, Si Sepul tu, contact lens dia wat hal. Tinggal dua org plak la.. Then, bila nak present, Abby pulak malu ngan cuak. Akupon cuak giler.. Ingat nak lari kjer.. Skali terdengar madam ckp "Where are the brothert that suppose to..?" Guna mic tu. So, aku xleh nak lari la. Adoi la, terpaksa la turun kat depan stage kat Main Audi Eng, citer pengalaman time Industrial Training... Hmm, tunggang langgang English aku sbb nervous ngan xprepare aper2 langsung. Malu giler siot!! Malu sampai tahap xnak jumpa bdk2 junior yg tgh briefing tu..

Argh, tidak!!!!

Then, malam, tu ada show caklempong. Nasib bek xder aper2 kejadian yg memalukan berlaku kat aku mlm tu. Dah ar. Malas nak taip dah.

Jap2, moral of the sory is; kalo korg perasan, sebab utama hidup aku kucar kacir time tiu ialah sebab aku suka wat kejer last minit. So, pas ni, saper2, jgn la wat kejer last minit!!!


Roger and Out!!!

No comments: