Friday, January 23, 2009

Taik Cicak Najis X?

Hampeh tol, aku balik2 bilik, kepenatan, mau tidur di katilku yg empuk. Skali tgk, ada taik cicak!~~~

Tak guna pny cicak! Berani ko berak atas katil aku?! Berak ar kat toilet. Kebingungan aku di sini membuatkan aku ingin bertanya kepada saper2 yg mahir dalam bab2 fekah yg melibatkan najis nih. Adakah tahi cicak itu najis? Tolong la tinggalkan jawapan anda dalam comment di bawah ya.

Makasih!

P/s - Aku rasa ianya najis mutawasitoh.

3 comments:

Anonymous said...

kakju rasa tahi cicak najis sbb dulu kakju inagt mak kju kate sebelum solat subuh kna mandi bersihkan rambut takut tdo malam ada tahi cicak jatuh atas rambut..tak sedar sbb tahi cicak pun hitam.. so kju anggap sbg najis la..ntah.. hehehe...sape yg tahu tolong jawab..tq

aaziz said...

@ kak ju - Sy pon rasa mcm najis gak. Tp ada pendapat kata bila kering dah tak jadi najis la.. etc etc la.. Ntah ler. Sy pon X paham.

Kengkadang tu, tgk kat masjid2 dorg sapu jer taik cicak tuh ngan penyapu kecik. Xder pulak dorg basuh2 hingga hilang bau, warna dan rasa.

Saper yg pandai, cpt la turunkan ilmu. Xbek kedekut. Hahahaha!

Anonymous said...

refer la kat laman web islam pakcik aziz oi.. lg satu, jgn main rs2 jer bab2 hukum ni..cr je kat google.adios