Saturday, September 19, 2009

Bersangka bUruk pada sEhari seBelum raYa (^.^')

Monolog~~ (Bila baca balik tajuk kat atas, mcm tajuk katun Shin Chan plak.. Sbb panjang~ Haha!)

Ok2, baca elok2 nih. Aku nak citer nih. Esok hari raya. Konpem2 la ramai akan hantar msg raya bagai. Tu dah jadi mcm tradisi dah. Mana ada org main kad raya weh. Kos tuh. Duit2~ Haha!

Aku pon dapat ar beberapa msg raya yg agak best hari nih. Ada la dalam 50++ (exaggerate siot!). Lepas baca, mesti la ada perasaan nak reply. Aku pon try ar reply. Tiba-tiba,

"Eh, apsal sending msg failed nih. Kentut tol la"
"Nih mesti sbb jam nih. Ramai sgt nak antar msg. Hampeh punya Maxis. Servis x bagus. Try guna Celcom plak", aku bermonolog.

Aku pon try reply msg guna no Celcom aku,

"Hampeh, x boleh gak! Ramai sgt ker org nak msg nih?", sambil menekan butang 'Resend' byk2 kali. Last2 give up.

Pastu aku berfikir. 1 minit.. 2 minit... Adakah?! Jeng Jeng Jeng!

Aku pon tekan butan *122# kat no Maxis aku ngan *124# kat no Celcom aku. Didapati bahawasanye crdt aku untuk dua2 no dah abes. Kuang Kuang Kuang!

Jahat tol aku bersangka buruk kat Maxis ngan Celcom. Sian dorg. Haha! Pengajarannyer di sini. Don't make premature conclusion. Siasat dulu okay.

Aper2 pon, aku nak ckp thanks byk2 kat member2 yg dah send msg raya kat aku. Selamat Hari Raya gak kat korg. Mintak maap salah silap, kalo ada. Aku maapkan korg. Kosong-kosong yer. Hahaha! Ptg karg kalo aku sempat beli topop, aku reply yer. Aper2 pon, gambor kat bawah nih untuk anda sumer.



Siri nasihat untuk diri sendiri dan rakan-rakan.

P/s - Lapo giler plak hari nih.

1 comment:

Anonymous said...

hah! sengal!!